torsdag 28 februari 2013

Sparränta - Skillnaden med att ha sparkonto på storbank

Många har idag sina surt förvärvade sparpengar på sparkonton hos storbanker som ger 0-0,5% sparränta. Är detta rimligt?

Utdrag Carolina Neuraths blogg:
Det lät ju fantastiskt. Jag gick hem direkt och kollade på mina konton. Man måste orientera sig lite, i alla fall hos min bank, för att hitta kontoinformationen. Och det blir rätt tydligt varför det inte skyltas med den detaljen. Mitt sparkonto: 0,55 procent. Mitt lönekonto: 0 procent. Det är alltså det här som kallas ”aldrig haft så gott erbjudande”


Nej, ta tag i dina pengar och placera pengarna på ett sparkonto med bästa sparräntan. Här hittar du en bra sida som jämför bästa sparränta. I nuläget kan du få en riktig hög ränta hos 4spar här (se sparkonto lista här).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar